Den fællesoffentlige ledelsesevaluering er:
Den fællesoffentlige ledelsesevaluering er et værktøj, der dækker hele organisationens rejse gennem et evalueringsforløb fra planlægning til ledelsesudvikling. Spørgeskemaundersøgelsen munder ud i en rapport til den enkelte leder. Opfølgningen understøttes af procesmaterialer, som bidrager til at omsætte ledelsesevalueringen til udvikling.
Alle ledelsestemaer, spørgsmål og procesmaterialer i den fællesoffentlige ledelsesevaluering er baseret på forskning og systematisk afprøvet i dialog med ledere, medarbejdere og HR-aktører fra både stat, regioner og kommuner. Det bidrager til at sikre, at værktøjet er validt, brugbart og repræsenterer hele den offentlige sektor.
Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, KL og Danske Regioner har udviklet den fællesoffentlige ledelsesevaluering i tæt samarbejde med Kong Frederiks Center for Offentlig Ledelse ved Aarhus Universitet. Værktøjet er udviklet som en del af Aftale om ledelse og kompetencer i den offentlige sektor og stilles til rådighed for alle offentlige organisationer.