Når du har holdt et møde med din nærmeste leder om evalueringens resultater, er næste punkt i opfølgningen at tale med dine medarbejdere om rapporten. På denne side kan du finde inspiration til et dialogmøde med dine medarbejdere (eller underordnede ledere), som i de fleste tilfælde har evalueret din ledelse i spørgeskemaundersøgelsen.
Hvis du er leder af en lille enhed eller leder for andre ledere, kan du også hente inspiration her på siden. Men materialet er primært målrettet ledere med et vist antal medarbejdere.
Vi har udviklet forskellige modeller for, hvordan du og dine medarbejdere (eller underordnede ledere) kan afvikle dialogen. Dem kan I bruge, hvis I vil - men det kan også være, I har gode erfaringer med andre formater. Så kan I bruge dem.
Dialogen mellem leder og medarbejdere er vigtig af flere grunde:
Herunder har vi samlet en række gode råd, du kan tage med dig, når du forbereder og holder et dialogmøde med dine medarbejdere.
Hvis I bruger den fællesoffentlige ledelsesevaluerings IT-løsning, og du har færre end fem medarbejdere, vil dine medarbejderes besvarelser ikke fremgå af din ledelsesevalueringsrapport. Det sker af hensyn til medarbejdernes anonymitet. I kan dog stadig arbejde med ledelsesudvikling.
Du kan hente inspiration i en af de tre foreslåede modeller til dialogmødet og bruge de gode råd ovenfor. Når du planlægger dialogmødet, skal du dog som leder af færre end fem medarbejdere særligt tænke over: